mandag 21. april 2014

Hva har skjedd?

Ikke stort. Bare nok til at det ikke ble tid til (b)loggføring. Livet ass. Det er jaggu tidkrevende.

Jeg har løpt. Gjennomsnittlig 61 km i uka. Inklusiv 1stk terskeløkt, 1stk intervalløkt og 1stk langtur. Med unntak av de siste tre ukene. Fikk vondt i låret, løp videre og lata som ingenting, fikk mer vondt i låret, oppsøkte fysioterapeut, fikk beskjed om at jeg er skeiv i skrotten og bør ta det med ro. Så nå har jeg tatt det med ro. Har løpt 120K på tre uker... På lørdag er det Sentrumsløp. Jeg stiller, tross tvilsom oppladning. Om ikke annet for å sjekke ut hva tidenes nedtrapping gjør med formen.

Før den tid skal jeg tilbake til fysioen for å finne ut hvordan jeg kan rette opp skrottskeivheten. Når jeg skriver skeiv mener jeg egentlig svak. Mangler styrke på den ene siden. Høres ut som noe fiksbart. Sånn sett er det good news. Mulighet for å unngå nye skader. Mulighet for å bli raskere enn jeg er nå som jeg løper rundt på en svak fot.

Planen før Sentrumsløpet: pugge 4:20-tempo gjennom tusinger på mandag og onsdag. Rolig på tirsdag. Hvile torsdag og 200m intervaller på fredag. Litt ekstra søvn og et normalisert kosthold. Blir nok bra. Bra nok. Som vanlig er jeg mer usikker på skoa enn selve treninga. Har ikke fått kjøpt meg konkurransesko og nå er det egentlig for seint. Har brukt i overkant mye energi på å tråle div reviews på nett og har vært på G-Max og Loplabbet for å sjekke utvalget. Som var nedslående. Krise ass. En mulig løsning på dette (i-lands)problemet kan være Hitogami fra Mizuno som visstnok finnes på XXL. 

Uansett utfall av skrottproblematikk, skoproblematikk og løping på lørdag er (løpe)livet bra om dagen. Skogen er igjen tilgjengelig for løping! Hurra! 

3 kommentarer:

  1. Heii!
    Så fint at du er tilbake! Har hatt stor glede og inspirasjon av bloggføringen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å høre Lise! Fortell litt om løpingen din 'a! Har du noen mål for sesongen?

      Slett
  2. Påtenkte løp denne sesongen er: Fornebuløpet, St. Hansgaloppen, Nøklevann rundt, Hytteplanmila. Jeg er ikke så veldig glad i de store løpene på asfalt, ser du :) Ja, også skal jeg løpe et par etapper i Holmenkollstafetten, 3 og 14 ser det ut som.
    Jeg er nok litt for glad i å daffe rundt i sone2, og må øve på å løpe raskere og tåle smerten (og kvalmen) ved høyrere fart. Intervaller er vel det lureste da. Jeg løper vanligvis en intervalløkt i uka, men da er det ganske lange intervaller, så planen er å løpe flere korte og raske intervaller. Kanskje det er lurt å legge inn to intervalløkter i uka? Vanligvis løper jeg 4 økter i uka, og da er to av dem rolige (sone2-3, sone1 hadde sikkert vært lurt, men er jo så kjedelig!), og sjelden mer enn 12 km, tenker at jeg burde økt distansen på en av dem i alle fall. Har en smugplan om 1/2 i løpet av 2014!

    SvarSlett