torsdag 26. desember 2013

Nytt mål for 2014!

Jeg kom godt ut av det i år. Juleaften altså. Min veldig snille kjæreste og selverklærte coach ga meg en Garmin Forerunner 610. Har hittil løpt uten klokke (!) og nå har jeg en toppmodell. Som i tillegg ser veldig bra ut. (Adskillig mer om det senere). Fikk også supergode skibukser og en bok om skiturer i marka. Mer om det kommer også. Men så fikk jeg en gave som endrer litt på vårens treningsplaner: påmelding til sentrumsløpet!


Min gode venninne M fikk meg i sin tid til å starte med mer systematisk trening, og har skylda for at jeg meldte meg på mitt første løp ever. Nå har hun meldt meg på mitt første gateløp og min første 10km. Hun gjorde noen forsøk på å lure meg med på 10km-løp i fjor, men jeg var avvisende med unnskyldninger som 1) jeg løper så lite asfalt 2) jeg har ikke tid, eller 3) kneet er slitent. Sannheten er vel at 10km fremstår som en potensielt veldig ubehagelig distanse. Ser for meg at man gi jernet hele veien og at der samtidig er det langt nok til at man rekker å hate mye. 

Men nå er jeg gira som f. Er veldig klar for å lære meg å løpe raskt. Egentlig passer det fint inn i vinteren og vårens treningsplan som legger opp til mye asfalt så lenge snøen ligger og flere faste intervalløkter. 

M har meldt meg på med sluttid på 45. Jeg er usikker på hva jeg er god for, men skal (etterhvert) følge et treningsprogram for sub 40. Så får jeg se hvor langt ned på 40-tallet jeg kan komme. Jeg løper morgenturer med bakker på 50 uten (større) problemer, men vet at det koster mye å komme ned på 45 og eventuelt lavere. 

Men nå ligger det et mål der fremme og venter. Digger det. To be continued. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar