søndag 15. desember 2013

Treningsuke 50

Den første treningsuka med blogg forløp (pun intended) slik:
  • Mandag: 10 km på strand i Syden
  • Torsdag: intervall 5 x 1000m
  • Fredag: 10 km rolig morgenjogg
  • Lørdag: 15 km i moderat tempo

Totalt: 40 km

Syden er visst ikke så varmt på denne tiden av året, så jeg fikk noen fine raske turer på asfalt samt et par økter i sanda. Litt tungt å løpe langs stranda - veldig fin avveksling til den monotone asfaltdunkingen.
Wave rider aka beach rider. Ganske digg.


På torsdag var beina lette og fine etter flere hviledager, så det passet utmerket å legge inn en intervalløkt på mølle. Løp rundene på 13,3 - 13,5 - 14 - 14,5 og 15, og rakk 600 meter til i 15-fart før jeg måtte gi meg. Nå som det er mørkt og glatt ute er det lettere å finne motivasjon til mølleøktene, og det går litt bedre for hver gang. Planen er å kjøre en fast økt på mølle i uka.

Fredag løp jeg en rolig tur i skravletempo. Løper avgårde i halv seks-tiden og da er det greit at det ikke går så fort.

Halvlang tur på asfalt og snø på lørdag. Det går litt tregere med snø på bakken, men jeg innbiller meg at det er mer skånsom for beina.

All in all en helt grei uke. Satser på å få en del timer med joggesko eller (aller helst) ski på beina i jula slik at jeg tipper 200 km i løpet av julemåneden.

Sånn, det var første post.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar