søndag 22. desember 2013

Treningsuke 51

Mandag: Mølleintervall, 4x1000m
Tirsdag: Morgenjogg på asfalt 14k
Onsdag: Morgenjogg på asfalt 11k
Fredag: Morgenjogg på snø 11k
Lørdag: Langtur 21k
Søndag: Tempotur i bakker 7k

Totalt: 68 km

Mølleintervaller skal, etter planen, være et fast innslag i treningsukene fremover. Om jeg ikke blir raskere er det uansett god trening i hvordan man unngår å dø av kjedsomhet. Det fine med intervall er at det er gjennomførbart selv om man har begrenset med tilgjengelig treningstid.

Morgenjogg på asfalt tirsdag og onsdag. Alltid fint å starte dagen med løping, og enda bedre blir det med litt mer lys og litt større variasjon i underlaget.

På fredag oppholdt jeg meg utenfor byen og fikk gleden av å løpe i nysnø. Det var fint. Hadde nesten glemt hvordan stillheten høres helt annerledes ut når det snør.

Lørdag var det tid til langtur og det var også veldig fint. Liker når beina går over på autopilot etter rundt 7 km, og å komme gjennom den harde 13. kilometeren. Liker langturer best, egentlig. (Når jeg blir pensjonist skal jeg bare løpe langturer.)

I dag har jeg løpt en kjapp tur med en del bakker. Totalstigning på 270 m, fordelt på 6,7 km. Vurderer å legge inn den turen som fast del av treningsprogrammet også. Jeg har lett for å "glemme" de raske korte turene...
Grønt gress på bittelille juleaften. 

Nesten 70k er bra. Bør tippe 200 i desember - lett. Så sant jeg ikke brekker foten. Har kjøpt meg (løpe)brodder og har planer om å bli mer vågal på holka. Mer om det senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar