søndag 22. juni 2014

Treningsuke 25

Jeg burde sikkert gitt kroppen litt hvile. Men jeg løper når jeg kan, ikke når jeg bør. Og denne uka kunne jeg ofte. Neste uke blir det lite tid til løping, så jeg løp like godt for to uker nå som jeg først hadde muligheten. Kombinasjonen av
* 84 km
* begrenset med søvn (pga løpestart 05:30 man-fre)
* forkjølelse 
* tunge bein etter Birken
... har imidlertid begrensa kvaliteten på treningsuka. Og nå er beina tunge. De kjennes egentlig tyngre ut nå enn de gjorde forrige søndag. 

Det har mao. ikke blitt noen resititusjonsuke. Den er midlertidig utsatt. 

Mandag løp jeg en lett morgentur på 9km
Tirsdag løp jeg en lengre tur på 17km, fortsatt rolig
Onsdag løp jeg 10km tempo + 5km rolig
Torsdag kjørte jeg terskeløkt på mølla. Pulsen var ikke spes høy, men det var likevel tungt å komme gjennom
Fredag løp jeg rundt Maridalsvannet. Rolig. Det er så fint! 
Lørdag droppa jeg løping til fordel for en kald øl og den nye sesongen av 24. Det er ikke ofte jeg dropper planlagt (og tilgjengelig) trening, men Jack Bauer kan være veldig overbevisende 
Søndag løp jeg 16km rolig i terreng på tunge bein (igjen). Prøvde å dra opp tempo, men kroppen nekta å passere pulssone 2. Så da ble det sånn. 

Neste uke blir det færre km og (forhåpentligvis) mer fart. 

Har forøvrig kjøpt meg nye terrengsko. Inov-8 Talon 212 ( veldig originalt, I know). Men som så ofte ellers er jeg usikker på om de egentlig passer og de ligger derfor på prøve i skoeska. Sliter med å finne gode sko til mine relativt brede føtter. Har hittil løpt i terreng på Saucony Kinarva TR, som er minst et nummer for store i lengden. De begynner å bli litt hullete, så jeg må finne noen nye. For terreng er aller mest gøy på terrengsko. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar