lørdag 11. januar 2014

Treningsuke 2

Mandag: mølleintervall 6x1000
Tirsdag: morgenjogg 13 km
Torsdag: morgenjogg 9 km
Lørdag: langkjøring 21 km
Søndag: skogstur 11 km

Totalt: 63 km

Mandagens mølleøkt må betegnes som vellykket. Det går stadig fremover med intervallene. Løp seks 1000-metere i tempo 13.5, 14, 14.5, 15, 14.5 og 14. Brukte pulsbelte på mølla for første gang, og det var gøy. 


Har makspuls på 190-ish, og det ser ut som om pulsen ligger der den bør på en slik økt. Hvis jeg skal være helt ærlig var det faktisk ganske fint. Iallfall etterpå.

12 timer etter mølleøkta tok jeg avgårde på en morgenjogg. Shit, det var tungt! Bra bekreftelse på at kroppen hadde jobbet godt kvelden før, men egentlig meningsløst og halse rundt med sliten kropp når jeg uansett ikke klarer å ligge i restitueringstempo. 

Tok det derfor med ro noen dager, kun en lett morgenjoggings på torsdag. Før lørdagen og planer om langtur. Turen ble veldig bra. Sånn så det ut da jeg starta: 



Neida. Hadde bare litt satellitt-trøbbel. Fikk først melding om at jeg løp en km i lett nedoverbakke på 7 minutter. Det var rart, men ikke umulig at jeg var tyngre i beina enn det kjentes ut som. Senere fikk jeg melding om at jeg løp en km på rett over 4. Wow, tenkte jeg. Dette går unna! Så løp jeg km på 3 og 2:25. Da skjønte jeg at noe var galt. Enten har jeg på magisk vis fått superform. Kanskje finnes det en løpefe som drysser løpepulver over heldige utvalgte mens de sover om natta? Eller så er det noe med klokka. Jeg stoler på den nye klokka mi, og tenkte at det gjerne kan være det første. Men det var det altså ikke. Tempo var uansett helt ok, gjennomsnitt på 5:12 i en løype som inkluderer en del høydemeter.

På søndag var det plutselig vinter og flott å løpe i skogen hvor det har vært veldig bløtt de siste månedene. 

Ål in ål en bra treningsuke. Særlig fornøyd med intervalløkta og langturen. Har skjønt at det lønner seg å investere i kvalitetsøkter, og denne uka lyktes jeg med det. Satser på litt større mengde neste uke, så fremt det ikke kommer masse snø og jeg havner på ski-kjøret.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar