søndag 26. januar 2014

Treningsuke 4

Den ukas gladnyhet: det har blitt mindre lapskaus. Ukens litt dårligere nyhet: jeg har fortsatt en lang vei å gå (alt. løpe) før jeg virkelig får fremgang. En bra start vil være om jeg etterhvert skjønner hvordan kroppen reagerer på (ulike typer) trening.

Uka oppsummert:
Mandag: rolig morgenjogg 9 km
Tirsdag: moderat langkjøring 17 km
Onsdag: hvile
Torsdag: mølleintervall 8x1000
Fredag: hvile
Lørdag: rolig langkjøring i sone1 16 km
Søndag: rolig jogg i sone1-2 10 km

Denne uka har jeg revurdert treninga mi. Og øvd meg på å løpe rolig. Har skjønt at jeg må lære meg å ligge i sone 1 og 2. Og strukturering av treningsuka forutsetter mer enn å legge inn en intervalløkt. 

Apropos intervaller: tror det er behov for revurdering også her. Denne uka senket jeg farten noe, og lå jevnt på 13.5. Til gjengjeld kortet jeg ned pausene til 1 minutt og kjørte 8 runder. God følelse hele veien, men jeg ser at jeg blir liggende i sone5 på alle dragene. 

Har løpt mye med Asics Gel-Excell33 2 i det siste, og er snart klar for å vurdere skoa. De er anderledes enn jeg trodde. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar